Plány na dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050 kladú zvýšenú pozornosť na ekologické vozidlá, ako sú elektrické vozidlá (EV) a elektrické vozidlá na vodíkové palivové články (FCEV). Podľa prieskumu SNE Research sa v treťom štvrťroku 2020 predalo na celom svete 2 594 vozidiel na vodíkový pohon, čo je o 27,3 % viac ako v treťom štvrťroku 2019.
HYUNDAI – Spoločnosť Hyundai Motor Company podľa prieskumu SNE Research predala 73,8 % zo 6 664 vozidiel s palivovými článkami od januára do septembra minulého roka. Tento úspech v predaji sa pripísal konkrétne predaju jeho SUV Nexo s palivovými článkami.
Hyundai predstavil plány na investovanie viac ako 5,6 miliardy € do vozidiel FCEV a zvýšenie výroby na 500 000 vozidiel do roku 2030. Pre porovnanie, spoločnosť Hyundai vyrobila v roku 2020 11 000 vozidiel FCEV. Automobilka plánuje do roku 2025 uviesť na trh 1 600 svojich nákladných vozidiel s palivovými článkami XCIENT; a do roku 2030 očakáva export viac ako 12 000 vozidiel do USA – 25 000 do Európy a 27 000 do Číny.
Spoločnosť Hyundai má tento mesiac začať budovať 1. základňu na výrobu palivových článkov Hyundai mimo Kórey, konkrétne v čínskom Kantone, s kapacitou na výrobu 6 500 systémov palivových článkov ročne. Jej ukončenie bude v druhej polovici roku 2022.
TOYOTA– V decembri 2020 uviedla Toyota na trh kompletne prerobený Mirai FCEV a momentálne sa zameriava na jeho 10-násobné zvýšenie predaja.
DAIMLER- Nemecká automobilová spoločnosť Daimler bude v spolupráci so spoločnosťou Volvo vyvíjať, vyrábať a komercializovať systémy palivových článkov pre nákladné vozidlá. Spoločnosť Daimler Trucks uviedla na trh koncepčné vozidlo Mercedes-Benz s palivovými článkami s cieľom zahájiť jeho výrobu v roku 2025.
RENAULT- Francúzska automobilka Renault založí tohto roku spoločný podnik so spoločnosťou Plug Power, poprednou americkou firmou v oblasti systémov palivových článkov a služieb spojených s vodíkom, do ktorej Kórejský konglomerát SK Group vložil investície vo výške 1,5 miliardy dolárov. Spoločne tak zvýšia svoju konkurencieschopnosť v oblasti výskumu a vývoja, výroby a predaja vozidiel FCEV.
Vláda sa usiluje zvýšiť počet vozidiel FCEV na kórejských cestách na 6,2 milióna do roku 2040. Do roku 2040 má tiež mať 80 000 taxíkov, 40 000 autobusov a 30 000 nákladných vozidiel poháňaných vodíkom. Aby sa tieto čísla zrealizovali, vláda plánuje do tej doby postaviť 1 200 čerpacích staníc. Počet registrovaných FCEV tu ku koncu roka 2020 predstavoval 10 906, čo je nárast o 115% oproti predchádzajúcemu roku. Tieto čísla sú spôsobené vyššími vládnymi dotáciami, nižšími cenami a zlepšeným výkonom vozidiel, zabezpečeným technologickým vývojom.
Foto: koreatimes