Predseda predstavenstva spoločnosti BMW AG Oliver Zipse a Frank Weber, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj, sa zišli, aby v mníchovskom firemnom kompetenčnom centre pre vodík spoločne spustili výrobu systémov palivových článkov.
Dôvodom tohto stretnutia je malá séria vodíkových vozidiel BMW iX5 Hydrogen, ktoré sa od konca tohto roka dostanú po celom svete do testovacej a predvádzacej prevádzky. Kombinácia palivových článkov a vysokovýkonnej batérie má obohatiť ponuku spoločnosti o unikátnu formu pohonu určenú pre prémiový segment.
„Vodík ako univerzálny zdroj energie hrá kľúčovú úlohu na ceste ku klimatickej neutralite. Jeho význam podstatne vzrastie aj v oblasti individuálnej mobility. Domnievame sa, že vozidlá na vodíkový pohon majú ideálne technologické predpoklady na to, aby sa zaradili vedľa batériových elektrických automobilov a doplnili tak ponuku na poli elektromobility,“ povedal Oliver Zipse. „Spustením malosériovej výroby palivových článkov demonštrujeme technickú vyspelosť tohto typu pohonu a zdôrazňujeme jeho potenciál pre budúcnosť.“ „V druhej generácii palivových článkov, ktorá je súčasťou vozidla BMW iX5 Hydrogen, sa nám podarilo viac ako zdvojnásobiť trvalý výkon palivového článku, pričom sa zároveň s tým výrazne znížila jeho hmotnosť aj veľkosť,“ dodal Frank Weber.
Spoločnosť BMW Group bude vyrábať vysoko účinné systémy palivových článkov vo svojom vlastnom centre špecializovanom na vodíkovú technológiu. Táto technológia tvorí jeden zo základných prvkov
Parametre:
– Celkový maximálny výkon: 275 kW (374 k)
– Pohonná sústava tvorená dvojicou vodíkových nádrží, palivovým článkom a elektromotorom
Vozidlo BMW iX5 Hydrogen už úspešne preukázalo svoju vynikajúcu každodennú použiteľnosť aj počas zimných testov pri veľmi nízkych teplotách, ktoré sa konali začiatkom tohto roka vo Švédsku.
Zdroj: Touchit, Bmw