Čím dlhšia je však cesta a čím ťažšie je vozidlo, tým viac naráža elektrický pohon na batérie na svoje limity. Práve tu sa prejavujú silné stránky palivového článku. Bosch teraz vybavil touto technológiou dve dodávky a zahájil skúšobnú prevádzku na ceste.
„Palivový článok umožňuje dlhý dojazd a krátky čas tankovania, vďaka čomu sú dlhé cesty hospodárnejšie,“ hovorí Dr. Markus Heyn, člen predstavenstva spoločnosti Bosch a predseda divízie Mobility Solutions. „Vďaka dvom dodávkam s palivovými článkami rozširujeme naše znalosti o tomto systéme a ukazujeme, že palivový článok môže byť vhodným riešením pohonu aj pre ľahké úžitkové vozidlá.“
Prevažne sú použité komponenty Bosch
Spoločnosť Bosch navrhla systém palivových článkov, integrovala ho do vozidla spolu so systémom skladovania vodíka a vyvinula súvisiaci riadiaci systém. Po nevyhnutných technických skúškach boli vozidlá schválené na prevádzku na pozemných komunikáciách.
Projekt už teraz prináša dôležité poznatky: Aj naložené vozidlá prejdú až 540 kilometrov, po šiestich minútach sú plne natankované. Pre prevádzkovateľov vozových parkov, ktorých dodávky cez deň prejdú obzvlášť dlhé vzdialenosti a večer sa vracajú do depa, tak môže byť palivový článok v budúcnosti vhodným doplnkom batériového elektrického pohonu.
Palivové články a vodík sú už pripravené na ďalší krok. Prvé komponenty Bosch pre palivové články sú už v sériovej výrobe.