Čím dlhšia je však cesta a čím ťažšie je vozidlo, tým viac naráža elektrický pohon na batérie na svoje limity. Práve tu sa prejavujú silné stránky palivového článku. Bosch teraz vybavil touto technológiou dve dodávky a zahájil skúšobnú prevádzku na ceste.
„Palivový článok umožňuje dlhý dojazd a krátky čas tankovania, vďaka čomu sú dlhé cesty hospodárnejšie,“ hovorí Dr. Markus Heyn, člen predstavenstva spoločnosti Bosch a predseda divízie Mobility Solutions. „Vďaka dvom dodávkam s palivovými článkami rozširujeme naše znalosti o tomto systéme a ukazujeme, že palivový článok môže byť vhodným riešením pohonu aj pre ľahké úžitkové vozidlá.“
Spoločnosť Bosch navrhla systém palivových článkov, integrovala ho do vozidla spolu so systémom skladovania vodíka a vyvinula súvisiaci riadiaci systém. Po nevyhnutných technických skúškach boli vozidlá schválené na prevádzku na pozemných komunikáciách.
Projekt už teraz prináša dôležité poznatky: Aj naložené vozidlá prejdú až 540 kilometrov, po šiestich minútach sú plne natankované. Pre prevádzkovateľov vozových parkov, ktorých dodávky cez deň prejdú obzvlášť dlhé vzdialenosti a večer sa vracajú do depa, tak môže byť palivový článok v budúcnosti vhodným doplnkom batériového elektrického pohonu.
Palivové články a vodík sú už pripravené na ďalší krok. Prvé komponenty Bosch pre palivové články sú už v sériovej výrobe.