Spoločnosti Daimler Truck a Shell New Energies spojili sily pri vývoji koridora nákladnej dopravy na vodíkový pohon, ktorý do roku 2030 dodá 150 čerpacích staníc na vodík a približne 5 000 nákladných vozidiel Mercedes-Benz na vysoko-výkonové palivové články. Tieto dve spoločnosti 20. mája uzavreli dohodu o úsilí vybudovať optimálnu sieť vodíkovej infraštruktúry.
Od roku 2024 tak spoločnosť Shell plánuje vybudovať sieť na tankovanie vodíka spájajúcu tri centrá výroby zeleného vodíka a to prístav Rotterdam v Holandsku, Kolín nad Rýnom a Hamburg a spoločnosť Daimler Truck má už od roku 2025 v úmysle odovzdať zákazníkom prvé vysoko-výkonové nákladné vodíkové vozidlá.
Martin Daum, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Truck, dodal: „Vďaka tejto bezkonkurenčnej spolupráci medzi dvoma hlavnými hráčmi v tomto odbore sme priekopníkmi v riešení otázky, čo by malo prísť skôr: infraštruktúra alebo vozidlá. Odpoveď je, že obe musia ísť ruka v ruke a my obaja sme nadšení z tohto dôležitého kroku.“
Spoločnosť Daimler Truck uviedla, že jej nákladné vozidlo Mercedes-Benz GenH2 prechádza intenzívnym testovaním. Viac v článku.