Najnovší plán pre vodíkový sektor, od ktorého sa očakáva, že podporí rast priemyslu vozidiel s palivovými článkami hovorí o tom, že do roku 2025 bude na čínskych cestách okolo 50 000 vozidiel s vodíkovými palivovými článkami alebo FCV. Minulý rok sa na celom svete predalo 17 000 takýchto vozidiel, pričom 1 586 bolo dodaných do Číny.
V pláne sa očakáva:
- Ročná produkcia vodíka z obnoviteľných zdrojov v Číne do roku 2025 dosiahne 100 000 až 200 000 metrických ton.
- Hyundai spustí výrobu vodíkových automobilových palivových článkov v Číne koncom roka 2022, jeho ročná kapacita dosiahne 6 500 ks.
- Systémy palivových článkov, ktoré sa majú vyrábať v závode v Guangzhou, sa budú používať nielen vo vozidlách Hyundai, ale aj vo vozidlách iných výrobcov. Na čínskom trhu Hyundai začína s nákladnými vodíkovými vozidlami a potom sa presunie na osobné vozidlá.
- Najväčší čínsky výrobca SUV a pick-upov, Great Wall Motors, minulý rok uviedol, že v priebehu 3 rokov investuje 456,4 mil. dolárov do výskumu a vývoja súvisiaceho s vodíkom.
- Do roku 2035 sa v Číne vyprofiluje vodíkový priemysel a bude pokrývať dopravu a skladovanie energie.
- Šanghaj plánuje mať do roku 2023 takmer 100 vodíkových staníc a 10 000 vozidiel poháňaných vodíkovými palivovými článkami. Peking plánuje mať 5-8 celosvetovo vplyvných energetických podnikov v sektore vodíka.
- Jiading Hydrogen Park, prvý šanghajský priemyselný park s vodíkovou energiou a palivovými článkami, prilákal viac ako 50 projektov na výrobu vodíkovej energie a inteligentných automobilových priemyselných projektov, pričom ich kombinovaná investícia presahuje 10 miliárd juanov.