Jednou z prekážok zvyšovania spotreby vodíka sú však vysoké náklady, ktoré sú v porovnaní s ostatnými spaľovacími zdrojmi zhruba desaťkrát vyššie. V roku 2050 sa odhaduje, že výroba vodíka bude o 90% lacnejšia, čo z neho urobí lacnejšiu alternatívu plynu. Japonsko tak vďaka vodíku môže dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050.
Japonská vláda plánuje do podpory vodíka investovať takmer 20 miliárd dolárov. Oznámila to novo vzniknutá Japonská vodíková asociácia, ku ktorej sa pripojilo 88 firiem vrátane automobilky Toyota a najväčšej japonskej rafinérie Eneos Holdings Inc.
Toyota je jeden z najvýznamnejších hráčov na trhu, ktorý investuje do vodíkovej technológie v doprave. Spoločnosť tento mesiac uviedla nový model osobného vozidla na vodíkové články- Toyota Mirai. Navyše v budúcom roku plánuje so spoločnosťou Hino overiť prevádzku ľahkých vodíkových dodávok s hmotnosťou do troch ton a do dvoch rokov chcú obaja výrobcovia spustiť testovaciu prevádzku ťažkých nákladných áut. Toyota okrem toho vyvíja aj vodíkové autobusy spolu s portugalskou spoločnosťou CaetanoBus.
Foto: asia.nikkei, eastanalytics