Všeobecne sa asi 95% vodíka vyrába energeticky náročným procesom, ktorý spočíva v spaľovaní fosílnych palív. Avšak táto tradičná výroba vodíka sa dá zmeniť na nízkouhlíkový výrobný cyklus práve vďaka využitiu procesu elektrolýzy, čo by z vodíka urobilo oveľa udržateľnejšie palivo na napájanie našej budúcnosti.

Iniciatívy v oblasti ekologického vodíka
Samotná EÚ dúfa, že v nasledujúcom desaťročí zvýši svoju kapacitu zeleného vodíka na 40 gigawattov aj vďaka plánovaným investíciám v hodnote 430 miliárd dolárov.
Španielsko ohlásilo investíciu do technológie zeleného vodíka v hodnote 10,5 miliárd dolárov v priebehu nasledujúcich 10 rokov, zameriavajúc sa hlavne na výrobu zelených vodíkových elektrolyzérov, pričom konečným cieľom je, aby vodík pomohol poháňať ich odvetvie nákladnej dopravy.
Saudská Arábia sa spojila s americkou spoločnosťou Air Products a vyvinuli závod na výrobu zeleného vodíka, ktorý bude schopný každý deň vyrobiť 650 ton zeleného vodíkového paliva.
V Čile bol nedávno spustený prvý projekt- HyEx na výrobu zeleného vodíka v regióne. HyEx je solárna farma schopná vyrobiť 2 000 megawattov elektriny; 1600 megawattov tejto elektriny by sa potom využilo v procese elektrolýzy na výrobu 124 000 ton stlačeného vodíka každý rok.
Kórea a Japonsko- priemyselný gigant Toyota vyvinul Mirai a Hyundai- Nexo ako automobily s využitím vodíkového paliva.
V Číne spoločnosť Siemens Energy buduje systém výroby vodíka s výkonom 1 MW pre čerpaciu stanicu v Pekingu, ktorý bude prvým megawattovým projektom výroby zeleného vodíka v krajine. Stanica na vodíkové palivo bude umiestnená v jednej z troch hlavných súťažných oblastí pre zimné olympijské hry 2022.
Austrália rozvíja farmu na obnoviteľnú energiu s rozlohou 6 500 km2, ktorá vyrába elektrinu predovšetkým prostredníctvom vetra a slnka. Značná časť energie, ktorá sa tu vyprodukuje, sa okamžite zelenými procesmi premení na vodík a amoniak.