Od začiatku tohto roka spolupracujú spoločnosti Volvo Group a Daimler Trucks na vývoji vodíkovej technológie prostredníctvom partnerstva v spoločnosti Cellcentric, s tým že každý bude predávať svoje vlastné značky.
Títo dvaja hráči plánujú v roku 2025 v Európe vybudovať továreň na veľkovýrobu palivových článkov, keďže podľa generálneho riaditeľa Daimler Trucks je vodík dôležitým prvkom pre dopravný priemysel a na zabezpečenie bezemisnej prepravy. Do roku 2040 tak budú dodávať na globálnom trhu iba nákladné vozidlá bez emisií. V Európe dôjde k vývoju skôr.
Výrobcovia automobilov Toyota, BMW, Hyundai a Stellantis majú jasno v tom, že vodíkové autá dopĺňajú autobatérie a sú čoraz výhodnejšie pre dlhší dojazd, časté cesty a automobily, ktoré prepravujú väčšie náklady. Keďže v osobných aj ťažkých vozidlách sa dajú použiť rovnaké vodíkové systémy, záujem o ne začne stúpať a to povedie k celkovému zníženiu ich nákladov. Vytvorenie vodíkovej infraštruktúry, ktorá by slúžila ťažším aj ľahším vozidlám, môže poskytnúť významnú synergiu a výrobcovia automobilov vyzývajú EÚ, aby pokračovala a podporovala tieto projekty.