Spoločnosť Toyota oznámila, že v záujme dosiahnutia uhlíkovej neutrality vyvíja vodíkový motor, ktorý neemituje žiadne CO2. Jeho prototyp nainštalovala do pretekárskeho auta založeného na Toyota Corolla Sport, ktoré sa zapojí do súťaže v rámci 24-hodinových vytrvalostných pretekov Super Taikyu Series 2021 – Fuji SUPER TEC 24 Hour Race, ktoré sa uskutočnia 21. – 23. mája.
Elektrické vozidlá s palivovými článkami (FCEV), ako napríklad Toyota Mirai, používajú na výrobu elektriny palivový článok, v ktorom vodík chemicky reaguje s kyslíkom. Na druhú stranu vodíkové motory vyrábajú energiu spaľovaním vodíka pomocou systému prívodu a vstrekovania paliva, ktoré boli upravené od tých, ktoré sa používajú pri benzínových motoroch. S výnimkou spaľovania nepatrného množstva motorového oleja počas jazdy, vodíkové motory pri svojej činnosti emitujú nulové množstvo CO2.
Spaľovanie vo vodíkových motoroch nastáva rýchlejšie ako v benzínových motorov, čo má za následok výbornú odozvu. Vodíkové motory majú vynikajúci výkon v oblasti životného prostredia a majú tiež potenciál prinášať zábavu z riadenia, a to aj prostredníctvom zvukov a vibrácií.