Prvý vlak poháňaný vodíkovými palivovými článkami vyvinuli experti v Nemecku a vo Francúzsku. Podľa tamojšej firmy by mohli vlaky na vodíkový pohon postupne nahradiť dieselové stroje.
Vlak na vodíkový pohon dosahuje rýchlosť viac ako 100 km za hodinu a môže prepravovať 300 cestujúcich. Spoločnosť Alstom vlastní prvý certifikát na svete pre vlak, ktorý si vyrába elektrinu pomocou vodíkových palivových článkov umiestnených na streche vlaku.
„Na neelektrifikovaných tratiach môžeme využívať elektrovlaky bez emisií. Energiu si vyrábajú priamo v súprave,“ uviedol projektový manažér spoločnosti Alstom Stefan Schrank.
Tichý vlak s nulovými emisiami vypúšťa len vodnú paru a kondenzát. Vyznačuje sa kombináciou rôznych inovatívnych koncepcií: čistá premena energie, jej flexibilné ukladanie do batérií a inteligentné riadenie výkonu pohonu a dostupnej energie.
Vodíkovým vlakom sa v reportáži v Správach venoval spravodajca STVR v Belíne Tibor Macák: