Problémom spaľovacích motorov nie sú spaľovacie motory, ale fosílne palivo, ktoré spaľujú. Ford si preto patentoval motor, ktorý by používal vodík.
Ford verí, že problém spaľovacích motorov s oxidom uhličitým by mohol vyriešiť vodík. Samozrejme, aj Ford plánuje výraznú elektrickú ofenzívu, ale v ponuke má aj modely, ktoré by bez spaľovacieho motora akosi stratili dušu. Patent sa viac venuje systému priameho vstrekovania tohto ekologického paliva, aby nedochádzalo k detonačnému horeniu, takzvanému klepaniu motora.
Predčasnému zápalu má zabrániť samostatná kontrola prívodu paliva a vzduchu prostredníctvom systému EGR a variabilné časovanie ventilov. Systém by mal napríklad zvýšiť krútiaci moment tým, že zvýši prúdenie vzduchu cez EGR, čím dôjde k zníženiu teploty spaľovania a zníženiu rizika samovznietenia. Keď nebude vysoký krútiaci moment potrebný, prúdenie vzduchu cez ventil EGR sa obmedzí. Patent síce opisuje princíp na jednovalcovom motore, ale podľa webu Muscle Cars and Trucks s ním počíta Ford práve vo svojich legendárnych 8-valcoch.