1. a 2. februára 2023 sa na Paris Expo konalo vodíkové podujatie „Hyvolution Paris“ organizované v spolupráci s France Hydrogène, ktoré bolo skutočným akcelerátorom rozvoja trhu vodíka v Európe. Zúčastnilo sa ho 350 vystavovateľov predstavujúcich kľúčových hráčov v sektore vodíka, verejné a súkromné osoby s rozhodovacou právomocou, ale aj priemyselní a vedeckí hráči. Výstava ponúkla najväčšiu škálu vodíkových riešení vo Francúzsku a Európe.
V rámci výstavy prebiehali prednášky a workshopy a centrálnou myšlienkou (okrem povinnej gender jazdy typu „Ženy a vodík“) bola mobilita, infraštruktúra a priemysel.
Doprava
Doprava je už dlho lákavou aplikáciou pre vodík. Jej technickým vrcholom je perspektíva pohonu lietadiel na vodíkový pohon. Eric Delobel, technický riaditeľ spoločnosti Vinci Airports, vystúpil na pódium, aby vysvetlil aktivity, ktoré spoločnosť podniká na vývoji letiskových vodíkových ekosystémov.
Eric Delobel povedal, že ako prvý súkromný prevádzkovateľ letísk sa Vinci chce stať lídrom v procese postupného nahrádzania strojov a zariadení poháňanými uhľovodíkmi, čo zhrnul vo vyjadrení:. „Vidíme, že vodík bude hrať kľúčovú úlohu pri dekarbonizácii mobility na letiskách“.
Viac o aktivitách Vinci Airports
Infraštruktúra
Pokiaľ ide o infraštruktúru, napriek cieľom na úrovni EÚ, ktoré ukazujú túžbu zriadiť čerpacie stanice vodíka pozdĺž kľúčových trás na kontinente, Nicolas Brahy, generálny právny zástupca Hy24, povedal, že je potrebné ešte veľa práce. Ak naozaj chceme dekarbonizovať mobilitu, potrebujeme politiku infraštruktúry.
"Čerpacie stanice sú predpokladom vodíkovej mobility. Hy24 je ochotný investovať obrovské množstvo peňazí do infraštruktúry, ale musíme zaviesť politiku, aby sme to mohli urobiť dostatočne rýchlo, aby sme dosiahli dekarbonizáciu," dodal Brahy.
Francúzi vodík zazelenia formou podpory ďalších 7 miliárd Eur. Viac o podpore
Thierry Lepercq, zakladateľ a prezident HyDeal povedal: „Bude snaha o dovoz vodíka z oblastí, kde ho je, alebo bude veľa“ . Zároveň uviedol, že dopyt zákazníkov musí uspokojiť lacný vodík, čo asi nebude v prípade jeho výroby v Európe. Odhaduje, že z Afriky do EU sa bude dovážať 30 až 60 miliónov ton vodíka ročne. Viac o plánoch importu vodíka