Severné časti Číny sú veľmi chladné a elektrické autobusy na batérie v chladnom počasí nepracujú až tak dobre. Na severe je tiež veľa slnečnej a veternej energie, čo robí nákladné vozidlá a automobily s palivovými článkami ešte atraktívnejšími. Čína tak prevádza batériové elektrické vozidlá, ako sú mestské autobusy a nákladné vozidlá vo veľkých mestách na vozidlá s vodíkovými palivovými článkami.

V súčasnosti nie je väčšina batériových elektrických vozidiel čistejšia ako moderný naftový pohon. Elektrické vozidlá na palivové články sú veľmi čistou alternatívou dopravy, ktorá prispeje k zníženiu globálneho otepľovania, keď bude poháňaná zeleným vodíkom. Táto technológia závisí od použitia platiny. Našťastie sú elektromobily s palivovými článkami z 80% podobné konštrukcii batériových elektromobilov. Budúce náklady na platformu elektrických vozidiel s palivovými článkami teda budú ťažiť z akumulovaných úspor zabezpečených batériovými elektrickými vozidlami, “dodal riaditeľ výskumu Svetovej platinovej investičnej rady Trevor Raymond.
Na vybudovanie palivovej infraštruktúry potrebujete asi 700 automobilov, aby bola vodíková stanica ekonomicky životaschopná, ale čo sa týka nákladných vozidiel, tých stačí iba 27 na vybudovanie čerpacej stanice na tankovanie vodíka. Napríklad vo Švajčiarsku používajú na prepravu potravín nákladné vozidlá s palivovými článkami ako vozidlá s nulovými emisiami.
Foto: meethydrogen