Štúdia poskytuje analýzu trhového potenciálu nákladných vozidiel podloženú konkrétnymi prípadovými štúdiami a tiež aj analýzu celkových nákladov na vlastníctvo (TCO), ktorá naznačuje jasný trend k nákladovej konkurencieschopnosti FC vozidiel do roku 2030.
Technológia palivových článkov má významný potenciál znižovania nákladov vďaka čomu je v niekoľkých prípadoch použitia ešte lacnejšia ako nafta. Musí sa však ešte vyriešiť niekoľko technických a ekonomických prekážok, čo je úlohou štyroch na mieru šitých projektov v oblasti výskumu a inovácií s odhadovaným celkovým rozpočtom 470 miliónov EUR.
Štandardizácia komponentov systému palivových článkov, ako je napríklad palubné skladovanie vodíka, by urýchlila vývoj FC nákladných vozidiel a rozšírenie príslušnej infraštruktúry.
Štúdia tiež odhalila, že do roku 2030 môže byť na európskych cestách približne 110 000 FC nákladných vozidiel, ktoré usporia až 11 milión ton CO2. Nákladné vozidlá FCH sú obzvlášť vhodné pre dlhé každodenné trasy a ponúkajú vynikajúci výkon z hľadiska dojazdu a času tankovania.
Report zo štúdie a jej zhrnutie nájdete TU
Foto: fch.europa